Παρασκευή 20 Αυγούστου 2021

ΟΙ ΑΛΛΟΙ

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου


Οι άλλοι. Ποιοι είναι οι άλλοι για τους οποίους ενδιαφερόμαστε τόσο πολύ, ίσως περισσότερο κι απ’ τον εαυτό μας;
Όταν έκανα ένα ωραίο βιβλίο, το πρώτο απ΄ τις εκδόσεις των φίλων, πίστευα ότι θα χαρούν πολλοί με αυτό. Ο Ρόμπερτ Λαξ, που είχε εκδόσει καμιά εικοσαριά βιβλία, στην Ελβετία, μου είπε: ‘Ξέρεις τι θα πουν στην Αμερική, όταν δουν το βιβλιο σου; Δεν ήξερα. Θα πουν ότι ο συγγραφέας του έβγαλε πολλά λεφτά.
Τα λεφτά ήταν το μόνο που δεν σκέφτηκα για το βιβλίο μου. Ένας από τους εκδότες, συγγραφέας και ο ίδιος, μου είπε κάτι παρόμοιο για τα ελληνικά δεδομένα. Με ρώτησε, αν θα το παρουσιάσω. Δεν ήξερα τίποτε από παρουσιάσεις βιβλίων. Αν πρόκειται για οικονομικούς λόγους, να το παρουσιάσεις, είπε. Αν δεν πρόκειται για τα χρήματα, μην το παρουσιάσεις.
Γι’ αυτό, λοιπόν, υπάρχουν οι άλλοι, για οικονομικούς λόγους; Οικονομικοί είναι οι λόγοι, που πασχίζουμε να τους κερδίσουμε;
Στην Ανατολή, ο χαιρετισμός των άλλων σημαίνει ότι δεν κινδυνεύουμε. Κάθε συνάντηση μπορεί να εξελιχθεί σε σύγκρουση. Για να από φευχθεί το ενδεχόμενο αυτό, σκύβει ο ένας μπροστά στον άλλον.
Κάτι παρόμοιο σημαίνει να βάζουμε τους γηραιότερους από τα δεξιά μας, ίσως για να βλέπουν ότι το δεξί μας χέρι είναι γυμνό και δεν κρατάει μαχαίρι ή άλλο φονικό όργανο.
Τα χαρακτηριστικά που παραθέτουμε εδώ δειχνουν ότι οι σχέσεις μας με τους άλλους διέπονται είτε από το φόβο είτε από την προσδοκία του κέρδους.
Όσον αφορά εμένα, δεν μ’ άρεσαν καθόλου, οι δύο αυτοί τρόποι στις σχέσεις μου με τους άλλους. Για μένα ο καλύτερος τρόπος είναι της φιλίας. Μ’ αρέσει η φιλία, η ειλικρίνεια, η καλή προαίρεση, η παιδική καρδιά.
Θα μου πείτε, πώς μπορεί να επιβιώσεις με την παιδική καρδιά; Εγώ αναρωτιέμαι πώς μπορεί κανείς να επιβιώσει χωρίς την παιδική καρδιά!

MLVARDOSPOT.BLOGSPOT.COM

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου Δυο πράγματα είναι σημαντικά για μένα. : Ένα είναι να ζω σε αναφορά στον Κύριο Ιησού και το άλλο, που είναι προϋπόο...