Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΠΙΣΤΗ
Για την ορθή Πίστη έχουμε την Εκκλησία, η οποία κατέχει τη Χριστιανική Διδασκαλία και μπορούμε να είμαστε βέβαιοι γι' αυτήν και πρέπει να ενδιαφερόμαστε , να τη μάθουμε, κάθε φορά που έχουμε κάποια αμφιβολία.
Οι λαϊκοί, όπως ο γράφων, νιώθουν και αυτοί καθήκον, να μεταδίδουν τις γνώσεις τους, και να βοηθούν τους αδελφούς τους. Στην Ορθοδοξία η χάρη προέχει της γνώσης. Η Εκκλησία είναι η μόνη που έχει την αποκλειστική αποστολή της, τον αγιασμό του λαού. Ως προς τη Διδασκαλία, αν παρατηρεί κακοδοξίες, στους λαϊκούς είναι η μόνη που ορθοτομεί το λόγο της αληθείας.
Πρέπει οπωσδήποτε να μάθουμε, αν δεν το γνωρίζουμε, ποιος είναι ο εσωτερικός άνθρωπος.
Γιατί πρέπει; Πιστεύω για την υγεία μας. Τί σχέση έχει ο εσωτερικός μας εαυτός με την υγεία μας και με την γνώση του. Διάβασα κάποτε κάτι που έγραψε ο Κάρλ Γιουγκ και δεν νομίζω ότι μπορώ να τον αγνοήσω. Είπε, ότι η αιτία για όλες τις αρρώστιες του ανθρώπου είναι η μη ορθή θρησκευτική συνειδητοποίηση.
Δεν ξέρω τί εννοεί "ορθή θρησκευτική συνειδητοποίηση". Εγώ εννοώ την ορθή πίστη στο Θεό.
Κάτι παρόμοιο διάβασα και το έγραψα εδώ όχι μόνο μία φορά. Είναι για το ανοσοποιητικό σύστημα που φυλάει την υγεία μας και τη ζωή μας και που είναι το Άγιο Πνεύμα μέσα μας. Αυτό το διάβασα στην Αυτοβιογραφία του διάσημου Εληνοαμερικανού σκηνοθέτη του Κινηματογράφου Ελία Καζαν, με τιτλο "ΜΙΑ ΖΩΗ", Εκδόσεις Ευρωεκδοτική," Μετάφραση Ευγενίου Πιέρρη, Αθήνα 1989. σ.775.
Επειδή δεν μπορώ να αγνοήσω αυτά που διάβασα και που τα θεωρώ σημαντικά, τα συγκρίνω με την Χριστιανική Διδασκαλία και βλέπω ότι συμφωνούν με αυτά που διαβάζουμε στην Γραφή και στους Πατέρες της Εκκλησίας.
Ο Προφήτης Δαβίδ έγραψε στον 17ο ψαλμό του, ότι θα είμαστε ασφαλείς, αν είμαστε με το Χριστό. Ο Απόστολος Παύλος έγραψε ότι μέσα του υπάρχουν τέσσερις νόμοι ή θελήσεις. Είναι το θέλημα του Θεού, το πνευματικό και θεΙκό θέλημά του, το σωματικό θέλημα και το θέλημα της αμαρτίας.
Ο Απόστολος Παύλος ονομάζει το σωματικό θέλημα, ως σώμα του Θανάτου, διότι φθείρει τον άνθρωπο και τον οδηγεί στο θάνατο Και το θέλημα της αμαρτίας. Τα δύο αυτά θελήματα μισούν τα πνευματικά θελήματα .
Ο Κύριός μας λέει, πως αυτός που ακολουθεί το "σωματικό φρόνημα" δεν είναι άξιος να είναι μαθητής του. Αυτός , λέει, που αγαπάει πατέρα ή μητέρα περισσότερο από μένα και αυτός που δεν σηκώνει το σταυρό του, εννοώντας τη σταύρωση του σωματικού θελήματος, δεν είναι αξιος να ειναι μαθητής του.
Πώς φυλαγόμαστε από το σαρκικό φρόνημα΄ή θέλημα; Κατά την χριστιανική Διδασκαλία, φυλάγουμε τον εαυτό μας με την αυτοεξέταση, (νήψη),με την οποία γνωριζουμε τον εαυτό μας και αφαιρούφε ό,τι μας εμποδίζει να είμαστε κοντά στο Θεό, με την εγκράτεια στις επιθυμίες και με την αγάπη στα αισθήματά μας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου