Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Κάπου διαβάζουμε στην Καινή Διαθήκη, πως δεν ξέρουμε πώς να προσευχηθούμε και το Άγιο Πνεύμα προσεύχεται για μας. 'Τα λόγια αυτά θέλουν ερμηνεία. Νομίζω ότι εννοούν τις "αυτοσχέδιες προσευχές, ότι δεν ξέρουμε τί ζητάμε και αυτό είναι γεγονός. Ότι αναλαμβάνει το Άγιο Πνεύμα να προσευχηθεί για μα΄ς,, νομίζω ότι σημαίνει πως η Νοερά Προσευχή περιλαμβάνει όλα τα αιτήματα. Το Άγιο Πνεύμα γνωρίζει καλύτερα από εμάς, τίς ανάγκες μας
Το συμπέρασμα για μένα είναι "να προσεύχομαι νοερά" δηλαδή να ζητώ το έλεος του Χριστού, και να συγκεντρώνω με την νοερά προσευχή το νου μου μέσα στο "πνευματικό μου σώμα", όπου είναι η βασιλεία του Θεού: "Η βασιλεία του Θεο΄ εντός υμών εστί."
Άρα υπάρχει σώμα εσωτερικό, είναι το πνευματικό και θείο φρόνημα που είναι μέσα μας και υπάρχει και το "σωματικό φρόνημα," που είναι ο νους έξω, για να σκορπίζεται μέσω των αισθήσεων και να μην επιστρέφει, επειδή ούτε τον εαυτό του γνωρίζει, ούτε το δρόμο της επιστροφής, ούτε που να επιστρέψει.
Με αυτήν την άνοιά του ο σωματικός νους φθείρει τη ζωήκ του ανθρώπου και τον οδηγεί στο θάνατο.
Με την οερά προσευχή όμως και με την ταπείνωση που προϋποθέτει, είπαμε ότι κανείς "μορφωμένος" που έλαβε την ευρωπαΪκήμ παιδεία θα καταδεχθεί ποτέ , να επαναλαμβάνει μέσα του την μονολόγιστη προσευχή του Ονόματος του Ιησοού και μάλιστα μέσα από την καρδιά του, που σημαίνει με όλη του την αγάπη.
Άρα είναι επιτακτικό καθήκον, να καταλάβουμε τί σημαίνουν τα λόγια του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού: "Αγρυπνείτε, δεόμενοι εν παντί."
Στέλνοντας προς το εσωτερικό πνευματικό και θείο πνεύμα μας, τον νουν μας, η ενέργειά του ενώνεται με την ενέργεια του Θεού και ισχύει αυτό που γράφει ο Δαβίδ στον 17 ψαλμό του,: "έσομαι άμωμος μετ' αυτού και φυλάξομαι από της ανομίας μου. "
Και πώς γίνεται αυτή φύλαξη; Με τους τρείς φύλακες, που έχουν αναλάβει ο καθένας ένα από τα τρία μέρη της ψυχής; Η Νήψη, που φυλάει το Λογιστικό μέρος της ψυχής, η Εγκράτεια που φυλάέι το βουλητικό μέρος, δηλαδή τις επιθυμίες μας και η αγάπη που φυλάει το θυμικό μας, δηλαδή τα αισθήματά μας.
Ο σημερινός κόσμος προτιμάει,από άγνοια, να ζει σε έναν άκαρδο κόσμο, παρά να φυλάει τα τρία μέρη της ψυχής και φυσικά την υγεία του και τη ζωή του. Κατά τα άλλα, δε θα φαινόταν παράξενο, αν το υπουργείο λάβαινε μέτρα κατά της νοεράς προσευχής.
Έχουμε το θησαυρό μας, έγραψε ο Απόστολος Παύλος, σε οστράκινα σκεύη. Γιατί οστράκινα; Μάλλον, για να μην θεωρούν το θησαυρό μας τίποτε σπουδαίο οι "έξω" . |Αμήν
Μόσχος Λαγκουβάρδος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου