Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΝΕΥΜΑ
"Στέκομαι στη θύρα και κρούω" (Ιησούς)
Ιησούς προς τους Μαθητές Του: " Κρούετε . Αν υπάρχει μέσα στην οικία ο υιός της ειρήνης και σας δεχθούν , μείνετε εκεί. Αν δεν υπάρχει μέσα στην οικία ο υιός της ειρήνης, και δεν σας δεχθούν, η ειρήνη θα επιστρέψει σε σας."
Ο Ντοστογιέφσκι διακρίνει τους ανθρώπους σε δύο κατηγορίες, στους αγγελικούς ανθρώπους και στους δαιμονικούς.Σ' αυτούς που είναι "κατοικίες ειρήνης" ή "κατοικίες έρημοι ειρήνης". Το ερώτημα είναι αν η διάκριση αυτή είναι απόλυτη ή είναι σχετική. Οι άνθρωποι εμπίπτουν στη μια ή στην άλλη κατηγορία, ανάλογα με ποιο από τα δύο στοιχεία, το "θεϊκό" ή το "δαιμονικό υπερισχύει. ";
Μήπως η διάκριση γίνεται από το πνεύμα που έχει "μέσα του" ο άνθρωπος. Έχει το πνεύμα του Θεού μέσα του ή έχει το πνεύμα του εχθρού του Θεού;
Ο άνθρωπος λέει ο Απόστολος, διέπεται από τέσσερις νόμους ή πνεύματα. 1. από το πνεύμα του Θεού, 2. το θεϊκό πνεύματικό σώμα", 3. το "σαρκικό πνεύμα" και 4. το "πνεύμα της αμαρτίας".
Ο άνθρωπος που έχει μέσα του το "πνεύμα του Θεού" αγωνίζεται να ελευθερωθεί από το "πνεύμα της αμαρτίας" και από το "σαρκικό πνεύμα", το οποίο ονομάζει "σώμα του θανάτου".
Όταν λέμε "έχουμε μέσα μας", εννοούμε το 'πνευματικό μας σώμα", όχι τη σάρκα και το αίμα. Ποιό πνευματικό σώμα έχουμε, το "θεϊκό πνευματικό σώμα " ή το "δαιμονικό σαρκικό φρόνημα";
Άραγε οι αγγελικοί άνθρωποι δεν έχουν καθόλου μέσα τους "πνεύμα του εχθρού του Θεού"' ή οι δαιμονικοί άνθρωποι δεν έχουν ούτε ίχνη του πνεύματος του Θεού μέσα τους;
Το πνεύμα του Θεού είναι πανταχού παρόν. Είναι και στο "σπήλαιο των ληστών παρόν"; Τί σημαίνουν τα λόγια, "δεν θα καταμείνει σ' αυτούς το πνεύμα μου, ότι είναι σάρκες";
Σημαίνει ότι ισχύει η διάκριση που κάνει ο Ντοστογιέφσκι σε αγγελικούς ανθρώπους και σε δαιμονικούς; Αγγελικοί είναι αυτού που έχουν "Πνευμα Θεού" και "θείο πνευματικό σώμα" και σ' αυτούς που έχουν "Πνεύμα της αμαρτίας " και "σαρκικό πνεύμα";
ότι υπάρχουν άνθρωποι, που έχουν μόνο μορφή ανθρώπου, και δεν έχουν "πνεύμα Θεού" και " θεϊκό πνευματικό σώμα"; Αυτούς που δεν έχουν "πνεύμα του Θεού" και "θεϊκό πνευματικό σώμα" ονομάζει ο Ντοστογιέφσκι "δαιμονικούς ανθρώπους";
Στον "Ηλίθιο" αγγελικός άνθρωπος είναι ο πρίγκηψ Λέων Νικολάγιεβιτς Μύσκιν και δαιμονικός άνθρωπος είναι ο Παρφιόν Ραγκόζιν, ο φονέας της Ναστάσια Φιίπποβνα."
Στο έρώτημα, πως στον ίδιο άνθρωπο υπάρχουν και τα δύο πνεύματα, του Θεού και του εχθρού του Θεού, μια απάντηση μπορεί να είναι ότι το Πνεύμα του Θεού είναι φως και το φως δεν μιαίνεται από τα πράγματα που αγγίζει.
Αυτή η προσπάθεια να διακρίνει κανείς τα πνεύματα και να ακολουθεί τα λόγια του Αγίου "Μη παντί πνεύματι πιστεύετε", πρέπει να γίνει από τον καθένα μας μέσα του, με τη βοήθεια του Θεού και την Ορθόδοξη Χριστιανική Διδασκαλία.
Πόσο είναι αναγκαία, καταλαβαίνουμε οι πιστού. Αυτοί που δεν πιστεύουν ας ακούσουν τον ψυχολόγο Καρλ Γιούγκ, που γράφει, πως "η αιτία όλων των ασθενειών είναι η μη ορθή θρησκευτική συνειδητοποίηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου