Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2022

Ο ΦΟΒΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

 

Δεν μπορώ να εξηγήσω το φόβο των παιδικών μου χρόνων. ‘Ενας γιατρός μου είπε κάποτε, πως είναι δύσκολο να εξηγήσω το φόβο μου, επειδή ανάγεται στα παιδικά μου χρόνια. Ο φόβος, όταν βιώνεται στην παιδική ηλικία, θεραπεύεται με την παρουσία του πατέρα, ο οποίος στα μάτια του παιδιού μπορεί τα πάντα. Αν όμως δεν υπάρχει ο πατέρας, ο φόβος των παιδικών χρόνων μένει στην ψυχή αθεράπευτος.
Η Γραφή μιλάει για το φόβο του ενηλίκου, ο οποίος συνδέεται με την αμαρτία του. Ο ενήλικος, με την μετάνοια και την προσευχή θεραπεύει τον φόβο του. Ο Δαβίδ περιγράφει το φόβο του ενηλίκου στον πεντηκοστό ψαλμό του της «μετανοίας». « Επί πλείον πλύνον με από της ανομίας μου και από της αμαρτίας μου καθάρισόν με.» Η δέηση αυτή δεν υπάρχει για τα παιδικά τραύματα, επειδή δεν τα γνωρίζει. Το παιδί, αν και βίωσε τα τραύματά του, δεν μπορεί να τα επαναφέρει στη μνήμη του.
Ο φόβος του ενηλίκου θεραπεύεται με την νοερά προσευχή, με την οποία ο νους ανυψώνεται από τις σατανικές επιθυμίες και το δουλικό φόβο, στο Χριστό, που τον φυλάει ελεύθερο. «Σύ, Κύριε, φυλάξαις ημάς και διατηρήσεις ημάς.» (Ψαλμ.12).
Το πρώτο πράγμα που θεραπεύει ο Κύριος με την παρουσία Του, σ’ αυτούς που τον ακολουθούν, είναι ο φόβος. «Μη φοβείσθε, εγώ ειμί». Η παρουσία του Χριστού και η μνήμη των θαυμάτων Του, θεραπεύει τους Μαθητές του από το φόβο τους. Όταν οι Μαθητές Του φοβήθηκαν στην τρικυμία , ο Ευαγγελιστής Μάρκος, γράφει, ότι φοβήθηκαν, επειδή δεν συνειδητοποίησαν το θαύμα του χορτασμού των πεντακισχιλίων.
Μ.Λ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου Δυο πράγματα είναι σημαντικά για μένα. : Ένα είναι να ζω σε αναφορά στον Κύριο Ιησού και το άλλο, που είναι προϋπόο...