Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2022

ΕΙΔΕΣ ΑΝΘΡΩΠΟ ΕΙΔΕΣ ΤΟ ΘΕΟ ΣΟΥ !

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

 Από πολλά χρόνια με παιδεύει αυτή η φράση του αγίου. Τί να  σημαίνει άραγε; Μήπως σημαίνει είδες αληθινό άνθρωπο είδες το Θεό σου; Δε νομίζω να σημαίνει αυτό. Νομίζω σημαίνει κάθε άνθρωπο. Σ’ αυτό το συμπέρασμα με βοήθησε η αγάπη μου στη φύση. Τριγυρνώντας μόνος στα βουνά ούτε ραβδί δεν είχα, ,μόνο ένα παγούρι με νερό, η φύση με την ομορφιά της και με την αγριάδα της, με βοήθησε να συνειδητοποιήσω την αξία του κάθε ανθρώπου για τον άνθρωπο. Αν έτυχες ποτέ σε τυφώνα επάνω σε ψηλό βουνό, θα καταλάβεις τι εννοεί αυτή η φράση. Ο λαός που λέει ποιος είδε το Θεό και δε φοβήθηκε , το λέει από την εμπειρία του.

Μάλλον πρέπει να συμπληρώσει κανείς το ερώτημα, από ποιά θέση είδες άνθρωπο. Όταν στο βουνό σκεφτόμουν ότι μπορούσα να πάθω κάτι, ο λογισμός μου ήταν ότι είναι διαφορετικό να πιστεύω  ότι κάποιος άνθρωπος θα με βοηθήσει, απ΄ το να φοβάμαι ότι δεν υπάρχει κανείς. 

Ο δυτικός κόσμος που έχασε την εμπιστοσύνη στον συνάνθρωπο, στη σκέψη ότι μπορεί να είναι εκεί κοντά ένας άνθρωπος, νιώθει φόβο. 

Είπα μια φορά στον Αμερικανό ποιητή και φιλόσοφο Ρόμπερτ Λαξ, πως ξυπνώ τις νύχτες και δε νιώθω καλά που είμαι μόνος . Κι εγώ ξυπνώ , είπε, και φοβάμαι μήπως δεν είμαι μόνος.  

mlvardospot.blogspot.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου Δυο πράγματα είναι σημαντικά για μένα. : Ένα είναι να ζω σε αναφορά στον Κύριο Ιησού και το άλλο, που είναι προϋπόο...