Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
| 10:20 π.μ. (πριν από 0 λεπτά) | |||
Είναι η Δύση ένας κόσμος που δύει"."Ο ήλιος δύει στα τέλη του αιώνα, γράφει στο βιβλίο του για τη Δύση που δύει ο Εντουάρντο Γκαλεάνο, με τον τίτλο "Ένας κόσμος ανάποδα". "Είναι δηλητηριασμένο το χώμα που θα μας σκεπάσει ή θα μας εξορίσει. Δεν υπάρχει πια αέρας, παρά μόνο δυσαρέσκεια. Δεν πάρχει πια βροχή, παρά μόνο όξινη βροχή. Δεν υπαρχουν κοινωνίες παρά μόνο ανώνυμες εταιρίες. Εταιρίες στη θέση των Εθνών."
Η Δύση έχει ξεπεραστεί. Πρέπει να αλλάξει τον τρόπο ποκ βλέπει τον εαυτό της ως κυρίαρχη δύναμη..
Η Ορθοδοξία είναι είναι μία και καθολική Εκκλησία. .Καθολική με την έννοια ότι οι Εντολές του Ευαγγελίου ισχύουν σε όλους τους ανθρώπους όπου κι αν βρίσκονται. Οιι άνθρωποι ενώνονται ελεύθερα κατά το πρότυπο της Αγίας Τριάδος και γίνονται ένας άνθρωπος .
Ο Απόστολος Παύλος ονομάζει αδόκιμο .αυτόν που δεν έχει το Θεό μέσα του Γράφει στην επιστολή του προς Κορινθίους: ""Εαυτούς πειράζετε ει εστέ εν τη πίστει, εαυτούς δοκιμάζετε, ή ουκ επιγιγνώσκετε εαυτούς ότι Ιησούς Χριστός εν υμίν εστίν; ει μη τι αδόκιμοι εστέ. ελπίζω δε ότι γνώσεσθε ότι ημείς ουκ έσμέν αδόκιμοι."
'Ενας Αμερικανός ποιητής είπε για τον εαυτό του: "Είμαι λιγότερο μόνος όταν είμαι μόνος." Το είπε αυτό γιατί. ένιωθε πιο ξένος ανάμεσα στους άλλους. Ο Γάλλος φιλόσοφος Αλμπέρ Καμύ sτο βιβλίο του ο Ξένος γράφει πως ζει σ' έναν άκαρδο κόσμο. Δεν έχει πού να ακουμπήσει την καρδιά του.
Αναρωτιέται κανείς για τη διάλυση της δυτικής κοινωνίας. Πώς δε θα διαλυόταν όταν καλούν τον κόσμο να αντικαταστήσει την ενότητα της οικογένειας και βάζουν στη θέση της την οργάνωση. Δε λειτουργεί η δημοκρατία λέει ο Σωκράτης , αν ο κάθε πολίτης δεν αυτοπεριορίζεται. 'Οταν κάλεσαν τον Κομφούκιο να λάβει δημόσιο αξίωμα είπε, σεβαστικός στους γονείς , αγαπητός στους αδελφούς ,τί έχω να προσφέρω περισσότερο στην πολιτική.;
Περί της παρουσίας του Χριστού
Τί γαρ μείζον , ή και ωφελιμώτερον εν τη παρούση και εν τη μελλούση ζωή, του συνείναι Χριστός τί δε ωραιότερον ή γλυκύτερον της θέας αυτού; "( Όσιος Συμεών ο θεολόγος Γ' 240, κ' )
Περί της παρουσίας του Χριστού διαβάζουμε στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο τα εξής:
"Ου γαρ εισί δύο ή τρεις συνηγμένοι εις το εμόν όνομα, εκεί ειμί εν μέσω αυτών."
Πολλοί ερμηνεύουν την ελληνική λέξη "εντός" όχι "μέσα", αλλά"ανάμεσα". Ο Θεός δεν είναι γι' αυτούς μέσα στον άνθρωπο, αλλά ανάμεσα στους ανθρώπους. Αυτό δεν ισχύει στην ορθόδοξη Διδασκαλία. Παντού στο Ευαγγέλιο είναι διάχυτη η πίστη στην παρουσία του Θεού μέσα στον άνθρωπο. Ανυπομονώ πότε θα γεννηθεί μέσα σας ο Χριστός, λέει ο Απόστολος Παύλος.
Οι αιρετικοί επιβάλουν έναν χριστιανισμό χωρίς το Χριστό. Έτσι εννοούν τη βασιλεία του Θεού, ως βασιλεία χωρίς βασιλιά.
Οι αιρετικοί επιβάλουν έναν χριστιανισμό χωρίς το Χριστό. Έτσι εννοούν τη βασιλεία του Θεού, ως βασιλεία χωρίς βασιλιά.
Στη Φιλοκαλία οι άγιοι και θεοφόροι Πατέρες της Εκκλησίας γράφουν για την αξία του άνθρωπου ότι κατοικεί μέσα του Προφήτης, Απόστολος, Άγγελος, Θεός. Ότι ο Θεός έδωσε την αθάνατη ψυχή στον άνθρωπο προτού υπάρξει ως γη και σκόνη."
"Πνεύμα 'Αγιον επελθών εις ψυχήν ανθρώπου, έδωκεν μεν ζωήν, έδωκε δε αθανασίαν. 'Ηγειρε κείμενον. το δε κινηθέν κίνησιν αϊδιον υπό Πνεύματος Αγίου , ζώον άγιον εγένετο, έσχε δε άνθρωπος αξίαν πνεύματος εισωκισμένος εν αυτώ, Προφήτου, Αποστόλου, Αγγέλου, Θεού, ων προτού γη και σποδός." (Καλλίστου και Ιγνατίου Ξανθοπούλων Περί των αιρουμένων ησύχως βιώναι, Δ' 293.)
Η βασιλεία του Θεού είναι εντός ημων, γράφει το Ευαγγέλιο. Ο Χριστός είναι μέσα μας, με την πίστη σ' Αυτόν.
Η βασιλεία του Θεού είναι εντός ημων, γράφει το Ευαγγέλιο. Ο Χριστός είναι μέσα μας, με την πίστη σ' Αυτόν.
ΑπάντησηΠροώθηση |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου