Του Μόσχου Λαγκουβάδου
Το πιο χαρμόσυνο μήνυμα του κόσμου είναι αυτό για το οποίο όλες οι Κασσάνδρες του κόσμου θρηνούν.
"Σύμφωνα με την πιο κοινή εκδοχή του μύθου της Κασσάνδρας, ο Απόλλων πρόσεξε για πρώτη φορά την πριγκίπισσα, όταν εκείνη αποκοιμήθηκε στο ναό του. Η Κασσάνδρα ήταν πολύ όμορφη, και ο θεός την ερωτεύτηκε αμέσως. Σε μια προσπάθεια να την αποπλανήσει, ο Απόλλωνας της έδωσε το χάρισμα της προφητείας. Ωστόσο, αν και η Κασσάνδρα δέχθηκε το δώρο, στη συνέχεια αρνήθηκε το κάλεσμα του θεού. Ο Απόλλων εξοργίστηκε και αποφάσισε να την τιμωρήσει. Έτσι έπεισε την Κασσάνδρα να του δώσει ένα μόνο φιλί, κατά το οποίο μετέδωσε μια κατάρα στο στόμα της νεαρής γυναίκας. Αν και η Κασσάνδρα ήταν σε θέση να προβλέψει το μέλλον, κανείς δεν θα πίστευε ποτέ τις προφητείες της.Οι περισσότερες από τις προφητείες της Κασσάνδρας αφορούσαν τον Τρωικό Πόλεμο, τον 10-ετή αγώνα μεταξύ Τροίας και της υπόλοιπης Ελλάδας που προκλήθηκε με την απαγωγή από τον Τρώα πρίγκιπα Πάρη της Σπαρτιάτισσας βασίλισσας, Ελένης. Ο Πάρις ήταν ο νεώτερος αδελφός της Κασσάνδρας, αλλά όταν γεννήθηκε εκείνη ικέτευε τον πατέρα της να σκοτώσει το μωρό γιατί είχε ένα προαίσθημα ότι θα οδηγούσε στην καταστροφή της πόλης. Ο Πρίαμος δεν ακολούθησε τις συμβουλές της κόρης του. Αντ 'αυτού διέταξε ο Πάρις να οδηγηθεί και να εγκαταλειφτεί στην άγρια φύση.
(Ελληνική Μυθολογία)
Ιερεμίας (προφήτης)
Ιερεμίας | |
---|---|
![]() | |
Γενικές πληροφορίες | |
Γέννηση | 650 π.Χ. (περίπου)[1] Αναθώθ |
Θάνατος | 587 π.Χ. (περίπου)[1] Αίγυπτος |
Εθνικότητα | Δώδεκα φυλές του Ισραήλ |
Χώρα πολιτογράφησης | Βασίλειο του Ιούδα |
Θρησκεία | Γιαχβισμός[2] |
Eορτασμός αγίου | 1 Μαΐου |
Εκπαίδευση και γλώσσες | |
Ομιλούμενες γλώσσες | Αραμαϊκή γλώσσα Βιβλική Εβραϊκή |
Πληροφορίες ασχολίας | |
Ιδιότητα | ιερέας συγγραφέας |
Περίοδος ακμής | 7ος αιώνας π.Χ.[3] - 6ος αιώνας π.Χ.[3] |
Οικογένεια | |
Γονείς | Hilkiah |
Συγγενείς | Hanamel (ξάδελφος) |
Αξιώματα και βραβεύσεις | |
Αξίωμα | προφήτης kohen |
![]() | |
Ο Ιερεμίας (εβρ. יִרְמְיָהוּ Yirməyāhū) είναι Εβραίος προφήτης και Βιβλικό π
γίου | 1 Μαΐου |
---|---|
Εκπαίδευση και γλώσσες | |
Ομιλούμενες γλώσσες | Αραμαϊκή γλώσσα Βιβλική Εβραϊκή |
Πληροφορίες ασχολίας | |
Ιδιότητα | ιερέας συγγραφέας |
Περίοδος ακμής | 7ος αιώνας π.Χ.[3] - 6ος αιώνας π.Χ.[3] |
Οικογένεια | |
Γονείς | Hilkiah |
Συγγενείς | Hanamel (ξάδελφος) |
Αξιώματα και βραβεύσεις | |
Αξίωμα | προφήτης kohen |
![]() | |
ρόσωπο που αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη. Είναι ένας από τους μεγάλους προφήτες των Ιουδαίων και των Χριστιανών. Γεννήθηκε κοντά στην Ιερουσαλήμ, στην Αναθώθ, και καταγόταν από εύπορη ιερατική οικογένεια.[4]
Τα δραματικά γεγονότα της εποχής του προφήτη και η ρευστή πολιτική κατάσταση είχαν ως συνέπεια να γίνει ο προφήτης αντιπαθής στους συγχρόνους του, καθώς ήταν υποχρεωμένος να στρέφεται κατά πάντων: κατά των βασιλιάδων για την αλόγιστη πολιτική τους, κατά των ιερέων για την τυπολατρία, την κερδοσκοπία και τον συγκρητισμό τους, κατά των ψευδοπροφητών για τις απατηλές ελπίδες που καλλιεργούσαν στον λαό, κατά των πλουσίων για την καταδυνάστευση των φτωχών και κατά του λαού για την ηθική κατάπτωση και ειδωλολατρία του. Η ζωή του κατέστη ένα διαρκές μαρτύριο με συλλήψεις, επιβουλές κατά της ζωής του, φυλακίσεις, απαγορεύσεις επισκέψεων στον ναό, κάψιμο των έργων του. Όλα αυτά γέμισαν με θλίψη τον προφήτη, επηρέασαν βαθύτατα την ψυχολογία του και έκαναν τον λόγο του να είναι συνυφασμένος με τον θρήνο, ταυτόχρονα όμως ανέδειξαν τον ίδιο σε μια από τις πνευματικότερες προσωπικότητες της Παλαιάς Διαθήκης, ώστε να μην είναι τυχαίο το ότι μερικοί σύγχρονοι του Χριστού θεωρούσαν τον Ιησού σαν έναν άλλον Ιερεμία (Κατά Ματθαίον 16, 14).[5]
Δράση
[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]Κλήθηκε στο προφητικό αξίωμα το 627 π.Χ.. Ως προφήτης έδρασε κυρίως στην Ιερουσαλήμ όπου και προφήτευσε τα επερχόμενα δεινά του Βασιλείου του Ιούδα που τελούσε υπό διαρκή απειλή τόσο της Αιγύπτου όσο και των Βαβυλωνίων, όπου και ζητούσε από τον λαό τη διατήρηση της πίστης προς τον Θεό και την ειλικρινή μετάνοια του. Οι προφητείες του όμως αυτές προκάλεσαν το εναντίον του μίσος από τους άρχοντες των Ιουδαίων όπου και τον φυλάκισαν μέχρι που απελευθερώθηκε από τους Αιγυπτίους μετά την πολιορκία και καταστροφή της Ιερουσαλήμ.[6]
Ο διωγμός
[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]Όταν αποφυλακίσθηκε, όμως, συνέχισε να προφητεύει άλλες συμφορές οπότε και υπέστη νέους διωγμούς από τον Βασιλέα Ιωακείμ (που είχαν επιβάλλει οι Αιγύπτιοι) θεωρούμενος ως εχθρός των Αιγυπτίων. Αλλά και όταν οι Αιγύπτιοι νικήθηκαν από τον Ναβουχοδονόσορ το 605 π.Χ. και η Ιουδαία περιήλθε πλέον στους Βαβυλώνιους ο Ιερεμίας εξακολούθησε να κηρύττει προφητείες νέων ακόμη συμφορών οπότε και προκάλεσε την τελική εκδίωξή του από την Ιερουσαλήμ και την καταφυγή του στην Αίγυπτο.[7] Από τότε η τύχη του προφήτη Ιερεμία παρέμεινε άγνωστη, από δε τις διάφορες εικασίες που αναπτύχθηκαν κυριότερη είναι εκείνη κατά την οποία ο προφήτης βρήκε οικτρό θάνατο όταν λιθοβολήθηκε στην Αίγυπτο από συμπατριώτες του.
Βιβλικές αναφορές
[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]Στον προφήτη Ιερεμία ανάγεται το ομώνυμο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης που γράφτηκε από τον γραμματέα του Βαρούχ.[8] Εκτός αυτού διασώθηκαν επίσης οι "Θρήνοι" του και μια απόκρυφη επιστολή των οποίων όμως η γνησιότητα δεν έχει εξακριβωθεί σε αντίθεση του προφητικού βιβλίου που ουδέποτε αμφισβητήθηκε.[9]
mlvardospot.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου