Του Μόσχου Λαγκουβάρδου"
"Μετά φόβου και τρόμου την εαυτών σωτηρίαν κατεργάζεσθε.Ο Θεός γαρ εστιν ο ενεργών εν υμίν και το θέλειν και το ενεργείν υπέρ της ευδοκίας." (Φιλ. β' 12, 13).
Τί σημαίνει η έκφραση της Καινής Διαθήκης "Εν ημίν"; Οι ξένοι, ιδίως στην αγγλική γλώσσα, αποδίδουν την έκφραση "εν ημίν" "Ανάμεσά μας" "μαζί μας" "κοντά μας". Ποτέ δεν την αποδίδουν με την έκφραση "μέσα μου". ΄Οταν λένε "μέσα", εννούν ανάμεσά μας, κοντά μας.
Αν παντού στην Καινή Διαθήκη συναντούμε τον πληθυντικό αριθμό αντί του ενικού , αυτό δε σημαίνει ότι δεν απευθύνεται στον καθένα και δεν ισχύει για τον καθένα που έχει το Χριστό μέσα στην καρδιά του.
Αυτό το λέει καθαρά ο Απόστολος Παύλος με τα λόγια "Ζω δε μηκέτι εγώ, ζει εν εμοί (μέσα μου) Χριστός." Σε άλλο σημείο η Καινή Διαθήκη γράφει για τον |αρραβώνα του Πνεύματος που δόθηκε στον καθένα και είναι μέσα του ως το |"πνευματικό σώμα του". Επίσης εννοεί τον κάθε πιστό όταν γράφει ο Απόστολος Παύλος, τα λόγια "Ουδείς δύναται θείναι θεμέλιο άλλον ει μη τον κείμενον ος έστι Ιησούς Χριστός."
'Αλλη περικοπή όπου δηλώνεται φανερά ότι ο Ιησούς είναι "εντός ημίν" δηλαδή μέσα στο κάθε Χριστιανό, αφού αυτό είναι το " μυστικόν το αποκεκρυμμένον από των αιώνων και των γενεών, νυνί δε εφανερώθη τοις αγίοις οις ο Θεός ηθέλησε γνωρίσαι τίς ο πλούτος της δόξης εν τοις έθνεσι, ός έστι Χριστός εν υμίν, η ελπίς της δόξης ", η ελπίδα μέσα στην καρδιά του καθενός μας.
"Το μυστήριον το κεκρυμμένον από των αιώνων και από των γενεών νυν δε εφανερώθη τοις αγίοις αυτού οις ηθέλησε ο Θεός γνωρίσαι τις ο πλούτος της δόξης μυστηρίου τούτου εν τοις έθνεσιν , ος έστι Χριστός εν ημίν η ελπίς της δόξης." Γι' αυτό λέει ότι ο Θεός θέλει να γνωρίσει στα έθνη αυτό το μυστικό που γνωρίζουμε οι πιστοί ως ελπίδα της δόξης. (Κολ. 1,26)
Ο Ιησούς μιλάει για τους συγκεντρωμένους στο όνομά του , ότι είναι ανάμεσά τους, σημαίνει ότι είναι και μέσα στην καρδιά του καθενός από αυτούς.
Ο λαός μας διακρίνει αυτό που έχει ο άνθρωπος στην καρδιά του από αυτό που δεν το έχει μέσα στην καρδιά του είτε αυτό είναι πρόσωπο, πράγμα ή κατάσταση. ΄Όπως όταν κανείς υποκρίνεται ότι ζει με την καρδιά του, ενώ ζει χωρίς καρδιά. Ακόμα και όταν κάνει κάποιος κάτι για να ευχαριστήκσει τον άλλον, μπορεί το σώμα του να τον προδώσει και τότε θυ του πούνε ότι δεν έκανε με την καρδιά του.
Όταν π.χ. δίνοντας ένα ποτήρι νερό σε κάποιον χυθεί ένα μέρος του, αυτός που λαμβάνει το νερό λειψό, δικαιολογείται να μας πει ότι δεν το δώσαμε με την καρδιά μας. Δεν είχαμε μέσα στην καρδιά μας την καλή προαίρεση. Ο Φρόιντ στο ογκώδες βιβλίο του "Η ψυχοπαθολογία της καθημερινής ζωής" καταγράφει παρόμοια περιστατικά τα οποία αποδίδει σε αιτίες κρυμμένες στο υποσυνείδητο.
Αν δεν είμαστε ειληκρινείς το σώμα μας συχνά θα μας προδώσει με διαφόρους κρυφούς τρόπους. Στον έρωτα π.χ. η υποκρισία εμποδίζει την ευτυχία του ζεύγους με την ψυχρότητα. Είναι πολύ βέβαια να ζητούμε τη γνώση της ψυχολογίας του βάθους. Αλλά είναι και εξοργιστική η άγνοια της κοινωνίας, η οποία ωθείται να μη ζητεί την ευλογία του Θεού στις ενώσεις.
Ο λαός μας με την νηπτική του παράδοση γνωρίζει αυτό που η πολιτικήκ αγνοεί, πώς όταν δεν θέλουμε την ευλογία του Θεού , ο οίκος μας, μένει έρημος . Είναι κρίμα που η πολιτεία αγνοεί την Ελληνοορθόδοξη παράδοση και δεν ενισχύει την οικογένεια.
Κρίμα! Δε διαβάζουν ποτέ με το αληθινό του νόημα , τον 83ο Ψαλμό του Δαβίδ, που αρχίζει με τα λόγια : "Ως αγαπητά τα σκηνώματά σου, Κύριε των δυνάμεων. επιποθεί και εκλείπει η ψυχή μου εις τα αυλάς του Κυρίου, η καρδία μου και η σάρξ μου ηγαλλιάσαντο επί Θεόν ζώντα.""
mlvardospot.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου