Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021

ΤΙ ΨΑΧΝΕΙΣ;

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

Νίψον ανομήματα μη μόναν όψιν.

Τι ψάχνεις; Με ρωτάει κάποιος γέρος στην έξοδο του Χατζηγιάννειου Πνευματικού Κέντρου Λάρισας, ύστερα από μια αναπάντητη ερώτησή μου στον ομιλητή. Τι ψάχνω;
Διαβάζω κάθε πρωί αυτά τα λόγια του Αποστόλου Παύλου, για να μην τα ξεχνώ: «Δι’ υπομονής τρέχομεν τον προκείμενον ημίν αγώνα, αφορώντες εις τον της πίστεως αρχηγόν και τελειωτήν Ιησούν (…) και επιγιγνώσκοντες την ενοίκησιν του Χριστού.»

«Χριστού ενοίκησις» είναι ο Χριστός μέσα μου. Δηλαδή ο αγώνας δεν είναι μόνον η στερέωση και η τελειοποίηση της πίστης, αλλά και η εσωτερική κάθαρση, για να είναι η καρδιά καθαρή, για να είναι μέσα μου ο Χριστός.

«Καρδίαν καθαράν» ζητεί ο Δαβίδ στον πεντηκοστό ψαλμό της Μετανοίας. «Απόστρεψον το προόσωπόν σου από των αμαρτιών μου και πάσας τας ανομίας μου εξάλειψον.Καρδίαν καθαράν κτίσον εν εμοί ο Θεός και πνεύμα ευθές εγκαίνισον εν τοις εγκάτοις μου».

Δι’ υπομονής τρέχομεν τον προκείμενον αγώνα.
Όταν λέω ότι ο Χριστός είναι μέσα μου, εννοώ ότι φροντίζω να είναι η καρδιά μου καθαρή και να μην με ελέγχει η συνείδησή μου για τίποτε.

Η καρδιά μου είναι καθαρή όταν δεν υπάρχουν μέσα της αλλότριοι λογισμοί, όταν δεν είναι η καρδιά μου «ξέφραγο αμπέλι», όπου μπαινοβγαίνουν σκέψεις για το κάθετί. Σαν το μύλο της παροιμίας «μπάτε σκύλοι αλέστε και αλεστικά μη δίνετε». «Σκύλοι « είναι οι δαίμονες προφανώς.

Το ανίκητο όπλο κατά των διαβόλου, λέει ο Ρωμανίδης στο βιβλίο του Συμβολική Θεολογία, είναι η συγκέντρωση των σκέψεων στον εγκέφαλο, όπου είναι η θέση τους, για να μην μπαίνουν στην καρδιά, που είναι για το Χριστό. Κάθε φορά που μπλοκάρει η χάρη στην καρδιά είναι ένδειξη ότι βάλαμε σκέψεις αλλότριες στην καρδιά μας. "Μη βάζεις καρδιά σ' αυτό" με συμβούλευε ο Γρηγόρης όταν κάτι με δυσκόλευε. Να το κάνεις θέμα προσευχής",Το ίδιο είναι και το γράφειν δοκίμια. Όπως η Προσευχή.

Η συγκέντρωση των σκέψεων στον εγκέφαλο γίνεται με την Νοερά Προσευχή και με την ταπείνωση, που είναι να αποδίδεις όλα σου τα χαρίσματα στο Θεό και να λαμβάνεις την τελευταία θέση για τον εαυτό σου. Θά ‘λεγα ότι ταπείνωση είναι και μόνο να κρατάς την Ευχή. Ο υπερήφανος άνθρωπος δεν θα καταδεχθεί να προσεύχεται νοερά, αν αγνοεί την αξία της νοεράς προσευχής, Θα θεωρεί τη διαρκή επίκληση του Ονόματος του Ιησού βλάβη στο μυαλό!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΝΕΚΡΩΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου Η ΝΕΚΡΩΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ Πάντοτε την νέκρωσιν του Κυρίου Ιησού εν τω σώματι περιφέροντες, ίνα και η ζωή του Ιησού εν τω ...