Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου


Αναρωτιέμαι, αν σφάλω που δεν θέλω σχόλια σ' αυτά που γράφω εδώ, όχι βέβαια αδιακρίτως. Με διάκριση. Αν τα σχόλια αφορούν εμένα προσωπικά, σ' αυτά που γράφω για τον εαυτό μου, να τα δεχθώ και θα γελάσουμε μαζί.
Αν όμως τα σχόλια αφορούν λόγους της Γραφής ή των Πατέρων της Εκκλησίας ή των Προφητών ή της Χριστιανικής Διδασκαλίας,, ΄όπως μπορεί να το διαπιστώσει κανείς, τα σχόλια αυτά είτε ευχάριστα είτε δυσάρεστα, δεν τα θέλω.
Στην υπηρεσία μου έρχονταν κόσμος, ακόμα και δικηγόροι και ζητούσαν τα "φώτα μου".
Ένας βετεράνος στο επάγγελμα απαντούσε ως εξής: Ρωτούσε αυτόν που ζητούσε τα φώτα του, "τί λέει ο νόμος επ' αυτού".
Γιατί το ρωτούσε αυτό; Διότι πολλοί βαριούνται να ανοίξουν το βιβλίο και ζητούν τη γνώση χωρίς κόπο. Δεν αρνούμαι να σας δώσω,τους έλεγε, τα φώτα μου, αν δεν είναι κατανοητό αυτό που διαβάσατε.
Γενικα, η θεολογία δεν είναι φιλοσοφία. Δε χωράει συζήτηση, διότι οι συζητήσεις δεν τελειώνουν ποτέ΄. Γράφει γι' αυτό ο Απόστολος Παύλος.
Θα γίνω αντιληπτός με την διαφορά ανάμεσα στην συζήτηση, η οποία είναι για τα δικαστήρια, και στην κουβέντα, που είναι πάντοτε φιλική. Αν κάποιος δεν κουβεντιάζει καλά για μέσα, δεν τον κάνω παρέα.
Θα μου πείτε ότι δεν ειμαι ταπεινός. Είμαι υπερήφανος και εγωιστής. Τί λέει ο Άγιος; Ότι ταπείνωση είναι το να "θέτεις ευατόν υπό κάτω πάντων".
Ο Κύριος λέει, αν δεν σας δεχτούν, τινάξετε την σκόνη των υποδημάτων σας.
Και το "υπό κάτω πάντων', εννοεί υπό κάτω πάντων των παιδιών του Θεού. Δεν θα βάλεις τον εαυτό σου κάτω και απ τον δαιμονισμένο ή το θηρίο., λλεει ο Άγιος Ιωάννης στον στίχο του:
"ιταμω τε θηρίω και πυρί , θείω έρωτι αντιτασσόμενος".
Να αντιταχθείς λέει ο Άγιος στο θηρίο όχι να υποταχθεί.
Με το σκεπτικό αυτό εννοείται ότι θα διαγράφονται τα σχόλια, όταν εισάγουν σχίσματα ανάμεσα στους αδελφούς. Η προτροπή ως προς αυτό των Αγίων, είναι να έχουμε όλα τα τέκνα του Θεού μία γνώμη. Σε μένα αυτό δεν είναι ούτε εγωισμός ούτε υπερηφάνεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου Δυο πράγματα είναι σημαντικά για μένα. : Ένα είναι να ζω σε αναφορά στον Κύριο Ιησού και το άλλο, που είναι προϋπόο...