Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022

Ο αγαπών τον Θεόν εν αυτώ εστί

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

 Ο άγιος Μακάριος ο μέγας, λέει πως ο αγαπών τον Θεόν είναι στο Θεό. « Ο αγαπών τον Θεόν εν αυτώ εστί»Τι σημαίνει «είναι στο Θεό»; Πότε είμαστε κάπου; Είμαστε κάπου, όταν είμαστε εκεί με όλο μας το «είναι». Με τις αισθήσεις μας, με τις σκέψεις μας, με την καρδιά μας.  Είμαστε ολοκληρωτικά δικοί του. Ανήκουμε στο Θεό. 

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς φιλόσοφος για να αγαπάει την αλήθεια. Η διάκριση του αληθινού, του ωραίου, του καλού είναι έμφυτη. Ευχαριστούμε το Θεό και είμαστε ευγνώμονες γιατί προίκισε την ανθρώπινη φύση με την αλυσίδα των αρετών. Δεν είναι ανάγκη να σπουδάσει κανείς στον πανεπιστήμιο για να έχει διάκριση. Θαυμάζει κανείς τη γλώσσα των απλών ανθρώπων, πόσο πλούσια είναι σε νοήματα, σε εικόνες, σε μεταφορές.  

Ευχαριστώ το Θεό, που μου έδωσε την απόλυτη βεβαιότητα ότι είναι ο Δημιουργός  του ουρανού  και τη γης και πάντων  των  εν αυτή. Από την παντοδυναμία του Θεού απορρέει  η απόλυτη βεβαιότητα  ότι είναι πάνσοφος και πολυεύσπλαχνος. Τίποτε στη γνώση του Θεού και στη αγάπη δεν είναι αντιφατικό. Όλη η γνώση από τότε που υπάρχει ο κόσμος μέχρι τώρα είναι αληθινή. Ευχαριστώ το Θεό για κάθε αρετή και παρακαλώ να μου δίνει τη δύναμη να τηρώ τις Εντολές Του.

Η γνώση μου για το Θεό είναι εμπειρική. Δεν αναζητώ το Θεό με σκέψεις και διανοητικά  επιχειρήματα, αλλά με όλο μου το «είναι». Γνωρίζω το Θεό. Είναι πάντα μέσα στο νου μου, όπου κι αν βρίσκομαι και σε ό,τι κι αν κάνω. Είμαι τόσο βέβαιος γι’ αυτό , όσο είμαι βέβαιος για τη ζωή μου. Ο Θεός είναι η ζωή μου. Δίχως το Θεό δεν υπάρχω. Αγαπώ το Θεό και θέλω να είμαι απολύτως βέβαιος για την αγάπη μου.  «Ο αγαπών με τηρεί τας εντολάς μου», λέει ο Ιησούς στους Μαθητές Του. Τα λόγια του Θεού είναι πάντα πλούσια σε νόημα. Η τήρηση των Εντολών δεν είναι μια τυπική διαδικασία. Τηρούμε τις Εντολές του Θεού από αγάπη με αγάπη. Η πρώτη Εντολή, η οποία δίνει νόημα σε όλες τις άλλες , είναι «Αγαπήσεις  Κύριον τον Θεόν σου , εξ όλης της καρδίας σου, και εξ όλης της ψυχής σου και έξ όλης της διανοίας σου και εξ όλης  της ισχύος σου. Αύτη πρώτη εντολή.» (Μαρκ.12:30)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου Δυο πράγματα είναι σημαντικά για μένα. : Ένα είναι να ζω σε αναφορά στον Κύριο Ιησού και το άλλο, που είναι προϋπόο...