Του Μόσχου Λαγκουβάρδου
Ο νους στη νοερή ευχή κινείται κυκλικά, από την γνώση του εαυτού στη γνώση του Θεού και από τη γνώση του Θεού στη γνώση του εαυτού., καθώς λένε οι νηπτικοί Πατέρες: Γνώρισες τον άνθρωπο, γνώρισες το Θεό. Γνώρισες το Θεό, γνώρισες τον άνθρωπο.
Η νοερή ευχή χωρίς την προσοχή στις λέξεις δεν υπάρχει. Μια λέξη όταν λέγεται χωρίς προσοχή, λέγεται μηχανικά. Είναι σαν να μην υπάρχει ούτε η λέξη ούτε ο νους. Προσοχή είναι να ξέρεις που βρίσκεσαι και τί κάνεις.
Το καά Ιωάννην Ευαγγέλιο αρχίζει με τα λόγια:
" Εν αρχή ην ο ¨Λόγος.
Και ο Λόγος ην προς τον Θεόν
και Θεός ην ο Λόγος.
Πάντα δι αυτού εγένετο.
και χωρίς αυτού εγένετο ουδέ εν ο γέγονεν.
Εν αυτώ ζωή ην
και η ζωή ην το φως των ανθρώπων.
και το φως εν τη σκοτία φαίνει
και η σκοτία αυτό ου κατέλαβεν.
Παραθέτουμε από την Εισαγωγή στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο τα εξής: "Η αρχαία εκκλησιαστική παράδοση χαρακατηρίζει το ευαγγέλιο του Ιωάννη "πνευματικό, ενώ τα τρία πρώτα ευαγγέλια τα ονομάζει "σωματικά", κι αυτό γιατί στο δ' ευαγγέλιο βρίσκει κανείς μια ατμόσφαιρα υψηλότερη και πνευματικότερη.
Πραγματικά όταν διαβάζει κανείς τον Ιωάννη αισθάνεται ότι εγκααταλείπει τις πολυσύχναστες ρύμες και τις πολκυπληθείς πλατείες όπου ο Ιησού συζητεί με τον όχλο, τους γραμματείς, τους Φαρισαίους κλπ. για να εισέλθει σ΄ένα μεγαλοπρεπη και επιβλητικό ναό, όπου ο Ιησούς ομιλεί ήρεμα προς τους πιστούς για την αγάπη του Θεού προς τον κόσμο, για την πίστη σ' αυτόν που απέστειλε ο Θεός για να σώσει τον κόσμο από το θάνατο και να του προσφέρει τη ζωή και για την ελπίδα στην έλευση του Παρακλήτου. "
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου