Τοιυ Μόσχου Λαγκουβάρδου
Διαβάζοντας το Ευαγγέλιο στα σημεία εκείνα που μιλάει για το "Είναι" του ανθρώπου, καταλαβαίνουμε ότι εννοεί το "Είναι" ως το "ευάρεστο στον Κύριον είναι".
Μιλώντας σχηματικά μπορούμε να πούμε ότι άνθρωπος έχει μέσα του δύο "θησαυρούς", τον "αγαθό θηαυρο", γέννημα του ΠΝεύμαατος του Θεού και τον πονηρό θησαυρό , γέννημα του διαβόλου ή "σαρκικό φρόνημα" ή "γέννημα εχιδνών".
Οι άγιοι Πατέρες μας πααροτρύνουν να προσέχουμε "πέμπειν τον νουν είσω" τον αγαθό θησαυρό και να αγωνιζόμαστε να διώνουμε το "σαρκικό φρόνημα", που οδηγεί στο θάνατο.
Στον αγώνα μεταξύ του αγαθού θησαυρού που αλλιώς ονομάζουμε "πνευματικό σώμα", και "σαρκικού φρονήματος" παίρνουμε το μέρος του "πνευματικού σώματος". Το πνευματικό σώμα είναι το "οικητήριον της ψυχής ή αλλιώς το ουράνιο ένδυμά μας. Πρισσότερες λεπτομέρειες για τους δύο "θησαυρούς" θα βρούμε στην Γαλ.ε΄, 16 επιστολή του Αποστόλου Παύλου.
Αν δε ζούμε από τώρα την άφθαρτη ζωή, θα τη ζήσουμε όταν βρεθούμε στον ουρανό; Πώς ζούμε από τώρα την άφθαρτη ζωη; Θα το ξέρουμε απ΄ τους καρπούς μας. Το δέντρο το καλό απ΄ τους καλούς καρπούς του γνωρίζεται. Αν ειμαστε καλό δέντρο, οι καρποί μας είναι απ΄ τον αγαθό θησαυρό της καρδιάς μας.
Τ
Ή έννοια της αγάπης αλλάζει αναλόγως με το ποιος και γιατί την επικαλείται. Διαφορετικοί άνθρωποι, διαφορετικές έννοιες της αγάπης.Όσοι επικαλούνται την αγάπη ως επιχείρημα προφανώς δεν εννοούν τη δική τους αγάπη. Ίσως γιατί αυτός που επικαλείται τη δική του αγάπη , θα κληθεί να την αποδείξει. Στην περίπτωση αυτή ισχύει το ρηθέν "για να βρεις αγάπη, βάλε αγάπη και θα βρεις αγάπη".
Για ποια αγάπη πρόκειται; Για την αγάπη του κόσμου (την συναισθηματική) ή για την χριστιανική αγάπη, της οποίας το πρότυπο είναι ο Θεός, κατά την αποκάλυψη του Ιησού. Ο Θεός είναι ο πατέρας όλων των ανθρώπων. Πρόκειται λοιπόν για την πατρική αγάπη του Θεού, την οποία περιγράφει η μεγάλη παραβολή του Ασώτου Υιού;
Οι επικαλούμενοι την χριστιανική αγάπη έχουν πρότυπο τον πατέρα του ασώτου υιού, δηλαδή φέρονται ως πατέρες προς τέκνα. Οι χριστιανοί πατέρες γνωρίζουν πως αν έχουν για τα παιδιά τους συναισθηματική αγάπη, (την μόνη αγάπη που γνωρίζει ο κόσμος που δεν προσεύχεται στο Χριστό), είναι σίγουρο ότι καταστρέφουν τα παιδιά τους.
Για να μην πολυλογώ, το ερώτημα είναι ποια αγάπη καλούμαι ως χριστιανός να έχω προς αυτόν που καθυβρίζει με τον πιο χυδαίο τρόπο του Σώμα του Χριστού, δηλαδή την Εκκλησία; Είμαι κι εγώ πατέρας και πονώ τα παιδιά μου. Δεν μπορώ να αρνηθώ ότι δεν ξέρω να φέρομαι ως πατέρας προς τέκνα.
Τί έκανε ο πατέρας του ασώτου υιού; Μήπως τον αναζήτησε να τον πείσει να επιστρέψει; Δεν τον άφησε να πεινάσει, να ταπεινωθεί και να επιστέψει με τη θέλησή του; Μήπως δεν θα μπορούσε ο Θεός να κάνει όλους τους ανθρώπους παρά τη θέλησή τους αγγέλους στην καλοσύνη και στην ειρήνη και στη δικαιοσύνη; Ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο ελεύθερο και έχει μεγάλη υπομονή, γιατί ο Θεός είναι αγάπη, δηλαδή υπέρτατη κατανόηση!
Κάποιος διάσημος ηθοποιός αποκλήρωσε το παιδί του που είχε κατασπαταλήσει την κληρονομία της μητέρας του. Ο θεσμός της αποκλήρωσης είναι θεσμός του δικαίου και δεν έχει ιδιοτέλεια. Ο σκοπός της αποκλήρωσης δεν είναι η εκδίκηση του υιού, αλλά η προστασία του.
Εκείνοι που υπερασπίζονται δήθεν χάριν της αγάπης, τους υβριστές, τους αγαπούν πράγματι; Σαν την αποκλήρωση είναι γι΄ αυτούς μια δικαστική απόφαση η οποία θα κηρύξει δημόσια ότι δεν είναι ούτε ελευθερία ούτε καλή Τέχνη να βρίζεις το Σώμα του Χριστού!
Ο υβριστής είναι δούλος των παθών του, της ιδιοτέλειας, της φιληδονίας, της ματαιοδοξίας κ.α. . Εκείνοι που τον ενισχύουν στα πάθη του, τον εμποδίζουν να συνειδητοποιήσει ότι είναι άρρωστος και χρειάζεται θεραπεία.Ο Ιησούς δεν ήθελε αυτήν την υποκριτική αγάπη ή την ψεύτικη ειρήνη.
Ή έννοια της αγάπης αλλάζει αναλόγως με το ποιος και γιατί την επικαλείται. Διαφορετικοί άνθρωποι, διαφορετικές έννοιες της αγάπης.Όσοι επικαλούνται την αγάπη ως επιχείρημα προφανώς δεν εννοούν τη δική τους αγάπη. Ίσως γιατί αυτός που επικαλείται τη δική του αγάπη , θα κληθεί να την αποδείξει. Στην περίπτωση αυτή ισχύει το ρηθέν "για να βρεις αγάπη, βάλε αγάπη και θα βρεις αγάπη".
Για ποια αγάπη πρόκειται; Για την αγάπη του κόσμου (την συναισθηματική) ή για την χριστιανική αγάπη, της οποίας το πρότυπο είναι ο Θεός, κατά την αποκάλυψη του Ιησού. Ο Θεός είναι ο πατέρας όλων των ανθρώπων. Πρόκειται λοιπόν για την πατρική αγάπη του Θεού, την οποία περιγράφει η μεγάλη παραβολή του Ασώτου Υιού;
Οι επικαλούμενοι την χριστιανική αγάπη έχουν πρότυπο τον πατέρα του ασώτου υιού, δηλαδή φέρονται ως πατέρες προς τέκνα. Οι χριστιανοί πατέρες γνωρίζουν πως αν έχουν για τα παιδιά τους συναισθηματική αγάπη, (την μόνη αγάπη που γνωρίζει ο κόσμος που δεν προσεύχεται στο Χριστό), είναι σίγουρο ότι καταστρέφουν τα παιδιά τους.
Για να μην πολυλογώ, το ερώτημα είναι ποια αγάπη καλούμαι ως χριστιανός να έχω προς αυτόν που καθυβρίζει με τον πιο χυδαίο τρόπο του Σώμα του Χριστού, δηλαδή την Εκκλησία; Είμαι κι εγώ πατέρας και πονώ τα παιδιά μου. Δεν μπορώ να αρνηθώ ότι δεν ξέρω να φέρομαι ως πατέρας προς τέκνα.
Τί έκανε ο πατέρας του ασώτου υιού; Μήπως τον αναζήτησε να τον πείσει να επιστρέψει; Δεν τον άφησε να πεινάσει, να ταπεινωθεί και να επιστέψει με τη θέλησή του; Μήπως δεν θα μπορούσε ο Θεός να κάνει όλους τους ανθρώπους παρά τη θέλησή τους αγγέλους στην καλοσύνη και στην ειρήνη και στη δικαιοσύνη; Ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο ελεύθερο και έχει μεγάλη υπομονή, γιατί ο Θεός είναι αγάπη, δηλαδή υπέρτατη κατανόηση!
Κάποιος διάσημος ηθοποιός αποκλήρωσε το παιδί του που είχε κατασπαταλήσει την κληρονομία της μητέρας του. Ο θεσμός της αποκλήρωσης είναι θεσμός του δικαίου και δεν έχει ιδιοτέλεια. Ο σκοπός της αποκλήρωσης δεν είναι η εκδίκηση του υιού, αλλά η προστασία του.
Εκείνοι που υπερασπίζονται δήθεν χάριν της αγάπης, τους υβριστές, τους αγαπούν πράγματι; Σαν την αποκλήρωση είναι γι΄ αυτούς μια δικαστική απόφαση η οποία θα κηρύξει δημόσια ότι δεν είναι ούτε ελευθερία ούτε καλή Τέχνη να βρίζεις το Σώμα του Χριστού!
Ο υβριστής είναι δούλος των παθών του, της ιδιοτέλειας, της φιληδονίας, της ματαιοδοξίας κ.α. . Εκείνοι που τον ενισχύουν στα πάθη του, τον εμποδίζουν να συνειδητοποιήσει ότι είναι άρρωστος και χρειάζεται θεραπεία.Ο Ιησούς δεν ήθελε αυτήν την υποκριτική αγάπη ή την ψεύτικη ειρήνη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου