Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2021

ΦΙΛΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου

 Όταν ήμουν μαθητής στο γυμνάσιο, αλλά και ως φοιτητής στο πανεπιστήμιο, επειδή βαριόμουν το διάβασμα, η μόνη μου χαρά ήταν η αναζήτηση της σωστής προετοιμασίας. Σωστή προετοιμασία την οποία αναζητούσα σε όλημου τη ζωή είναι να βρω κάποιο σύστημα ή κόλπο, για να μάθω χωρίς να κουραστώ με το διάβασμα των βαρετών βιβλίων. Από παιδί αγαπούσα με πάθος τη λογοτεχνία. 

Τα σχολικά και τα πανεπιστημιακά βιβλία ήταν σωστό μαρτύριο μπροστά στη χαρά της ανάγνωσης των ποιημάτων, διηγημάτων, ,μυθιστορημάτων, ακόμα και αρχαίων διαλόγων. Κουβαλούσα πάντοτε μαζί μου κάποιο βιβλίο στις εξόδους μου. Ως και η γιαγιά μου, η μακαρίτισσα Βασιλική ξεχώριζε από μακριά το εξωσχολικό βιβλίο. "Διάβασε παιδί μου τα μαθήματά σου, να πάρεις το μπιλιτζίκι σου και μετά διαβάζεις ό,τι θέλεις. Ήμουν πραγματικά με τη μέθοδο της προετοιμασίας κακός μαθητής και φοιτητής.

Ο καθηγητής μου στα φροντιστήρια του Θεάκου στην πλατεία Κάνιγγος ,όταν τον ρώτησαν οι γονείς μου, πώς πηγαίνω, τους είπε, δεν έχει καμιά ελπίδα να περάσει. Ο ίδιος διάβασε σε όλη την τάξη την έκθεσή μου και είπε: Αυτό εδώ είναι ένα υπόδειγμα κακής έκθεσης!
Αν μου ζητούσες, ευγενικέ αναγνώστη, να περιγράψω τον εαυτό μου με μια λεξη, θα έλεγα τη λέξη, "συστηματικός", όχι με την έννοια ότι χρησιμοποιούσα παντού συστήματα, αλλά με την έννοια, του αναζητητή συστημάτων.
Ψάχνοντας διαρκώς για συστήματα στη μελέτη, τελικά βρήκα έναν καθηγητή, που είχε ταλέντο να εφοδιάζει τους μαθητές με "συστήματα",¨"τεχνικές", "κόλπα", και άλλα παρόμοια γι' αυτούς που βαριούνταν να διαβάσουν. Το ωραίο είναι ότι δεν μέναμε ποτέ περισσότερο από "επανεξεταστέοι".
Είτε τα "κόλπα" του αείμνηστου φροντιστή μας ήταν αλάθητα είτε διότι οι καθηγητές κουράστηκαν να μας βλέπουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΝΕΚΡΩΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

 Του Μόσχου Λαγκουβάρδου Η ΝΕΚΡΩΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ Πάντοτε την νέκρωσιν του Κυρίου Ιησού εν τω σώματι περιφέροντες, ίνα και η ζωή του Ιησού εν τω ...